Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Je ergeren aan anderen

Je ergeren aan anderen 1 jaar 3 maanden geleden #245701

• Erewhon
  • Erewhon's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2124

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Jij bent jij, en ik ben ik, jij bent niet ik, en ik ben niet jij, maar toch zijn we samen wij.
Bedankt door: NielS124l

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Erewhon.

Je ergeren aan anderen 1 jaar 3 maanden geleden #246131

• eline
  • eline's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ik snap je helemaal...

aldoor aan jezelf twijfelen...wat heb ik gezegd , heb ik het wel goed begrepen?

de afkeer van collega's ..het ergste is de afschuwelijke lichaamsgeur die twee mannen op mijn werk altijd bij zich dragen...ik krijg er braakneigingen van brrrrr.

Laast bewerkt: door eline.

Je ergeren aan anderen 1 jaar 3 maanden geleden #246159

Ja! herkenbaar.

Er zijn verschillende soorten ergernissen die ik bij mezelf herken. Ergernissen bij vreemden hebben inderdaad vaak te maken met een geluid dat ze produceren. Of een akelige geur, maar meestal geluid in mijn geval.
Soms zitten er van die tienermeiden in de trein heel hard te kletsen en te lachen, van dat constante gierende gelach, o wat naar is dat! Echt moordneigingen krijg ik daarvan. Rollende koffertjes. Klikkende hakken zijn iets waar ik bijzonder nerveus van word.
Knetterende brommertjes doen gewoon fysiek pijn. Ik voel dan een soort ongecontroleerde agressie opkomen, die ik langzaam weer voel wegzakken als het geluid voorbij is.

Ergernissen heb ik bij bekenden ook, maar dat is anders van aard. Dan komt het meer door een gevoel van afstand, van vervreemding, van niet begrepen worden. Een soort geheel van frustrerende gedachten: wie ben jij eigenlijk, waarom doe je zo, waarom begrijp je me niet, waarom let je niet meer op me? Egoïstisch misschien wel.
Dat is geloof ik niet typisch Asperger, want ik ben het in boeken ook heel veel tegengekomen. Mensen die alles voor zichzelf houden en zich ondertussen groen en geel ergeren aan de ander.

Menselijke contacten zijn natuurlijk moeilijk voor iedereen, in meer of mindere mate. Maar het is lastig om je in gezelschap voortdurend 'bekogeld' te voelen door onaangename sensaties en te weten dat je dat écht niet kunt bespreken met de ander zonder héél onredelijk over te komen.

Soms vind ik dat trouwens nog wel lastig, wanneer moet ik eerlijk zijn, wat kan ik wel en niet zeggen over mijn ergernissen?

Mijn zusje woont bijvoorbeeld in een soort studentenhuis, met meisjes waar ze ook bevriend mee is en die dan plotseling haar kamer binnen komen lopen.
Als dat gebeurt, val ik stil. Ze heeft dan helaas onmiddellijk in de gaten wat er aan de hand is, al doe ik nog zo hard mijn best om het te verbergen.
En dan moet ik uitleggen dat ik me naar en onveilig voel als ik steeds word geconfronteerd met een andere, mij onbekende persoon. Het is zó onredelijk, maar ik kan er niet veel aan doen, behalve mijn gevoel krampachtig negeren wat niet goed lukt.
Bedankt door: Nomi

Je ergeren aan anderen 1 jaar 3 maanden geleden #246165

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Bedankt door: MikePappaKilo

Laast bewerkt: door bowie71.

Je ergeren aan anderen 1 jaar 3 maanden geleden #246182

Cheers,

Marcel
Shit doesn't happen by itself; it's made by an asshole.
Bedankt door: peterf, bowie71, Vogel1973

Je ergeren aan anderen 1 jaar 3 maanden geleden #246187

Bedankt door: Vogel1973, MikePappaKilo

Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden