Zoals sommigen van jullie hebben gelezen heb ik een nogal stormachtige relatie met een aspi die ook nog in buitenland woont. Hij heeft t al drie keer plots via app /mail uitgemaakt en laatste keer duurde vier maanden voor we elkaar weer zagen. De liefde is daar, intens, en de afstand en die intense liefde zorgen soms voor code rood en uitmaken. De laatste keer asperger besproken en hij was blij, veel viel oo z'n plek en we wisten nu wat er mogelijk aan hand was....hij ging naar dit forum en het ging heel goed. Hij appte en belde veel, we praatten over asperger (soms want ik wilde dat t rustig bij hem kon indalen en hem er niet steeds mee confronteren ) en hij zelf steeds; tja Aspi he...met knipoog.
De weken, maanden waren fijn en bij twijfel vroeg ik; code groen of oranje? Zodat ik begrip kon hebben voor bepaald gedrag en steeds lachte hij en zei zo groen als gras...en alles vloeide. Hij keek echter niet meer op forum, en wilde verder ook niet meer lezen of mee doen. En langzaam vervaagde het. Maar alles ging goed ...
Tot vorige week
Na een heerlijk weekend samen ineens weer afstand, koele appjes en van paar keer per dag even appen of kletsen ineens naar alleen ochtend 1 app en avond met alleen nuttige zakelijke opmerking over het weer. Geen echte communicatie. Ik vraag hel code groen of oranje? Zegt ie code wit door de sneeuw en er is niks tralala....
Ik probeer vertrouwen te houden maar is zo moeilijk en ik kan daar niet met hem over praten want hij ontkent ( als altijd) en vervolgens is contact daarna nóg minder . Alsof hij me straft voor m'n onzekerheid lijkt wel. We zouden elkaar as weekend weer zien maar hij rept er niet over en negeert mijn opmerkingen als: zin in as weekend! Terwijl we er normaal altijd samen naar toe leven...
Vorige week zei hij nog; sorry voor de pijn die ilk je gegeven heb, en nog zal geven....en nu is het alweer daar. Hij baalt misschien van mijn angst maar kom op, in groene fase snapt hij prima dat ik vertrouwen weer moet opbouwen en angst heb, maar nu voedt hij die angst weer. We hebben geen ruzie gehad, geen issues ik doe zo m'n best daarvan weg te blijven......en toch lijkt het weer te gebeuren.....
Heeft Iemand raad hoe ik me op moet stellen om het tij te keren? Als het nog te keren is....moet ik gewoon ook maar niet meer appen, niks vragen of rustig benoemen; ik bemerk toch echt oranje en wil graag weten of ons weekend doorgaat?
Of beter niks.....
Dank jullie wel voor meedenken !