Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Demon Alcohol

Demon Alcohol 1 maand 2 weken geleden #257376

Af en toe denk ik er aan hoe lang ik al drink. Op mijn 15e, mijn eerste biertje op een schoolfeest. Niks lekker vond ik dat, maar het was meedoen, je kreeg er een bepaald gevoel van. Niks mis mee, zo lang het niet uit de hand loopt. Vanaf een jaar of 17 was ik elke vrijdag wel dronken. Heel lang iemand geweest die voor de gezelligheid wel ging doorzakken, maar altijd wanneer ik het uitgaansleven op zocht. Kacheltje lam je nest in en de volgende dag de wereld voor een skippie-bal aan zien, jezelf voornemen nooit meer te drinken. Toch was er altijd die link met ontspanning, gezellig, genieten, noem maar op hoe je er allemaal tegenaan kan kijken. Ik ben nu 51 en eigenlijk drink ik te veel om dit nog gezond te noemen. Gisteren 3/4 fles witte wijn en 4 flesjes bier op.
Eergisteren denk 10, 12 bier. Ik was de tel kwijt. Afgelopen weken bijna iedere avond wel wat gedronken, soms meer soms wat minder. Het is dus weer aardig de verkeerde kant op gegaan. Soms kan ik het een dag of 4, 5 geheel geen alcohol drinken. In het verleden ook wel eens 5 weken aan een stuk niets gedronken. Dat merk ik echt wel, ik word fitter, heb meer energie enz.
Ben ik een alcoholist, dat hangt van de definitie af denk ik. Ik ben in ieder geval bewust van dat het een te grote en ongewenste rol in mijn leven speelt. Het frustreert in ieder geval enorm.
Diagnose: Asperger + OCPD
AS-Q 43
Bedankt door: signe

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Demon Alcohol 1 maand 2 weken geleden #257384

Op mijn vijftiende had ik een vriendinnetje (nooit iets mee gebeurd hoor , stijve initiatief loze autist die toch niks opmerkt ) , die dronk passoa jus daar ben ik toen mee gegaan , op mijn 20e kwam ik een jongen tegen die dronk graag whiskey cola , daar ben ik toen mee gegaan , nou zit ik in de speicaal bier scene wat me qua bier wel bevalt , maar ook daar mee moet ik zeggen dat ik regels moet stellen ... Anders word het te gortig ...

Vandaag weer wat bier gekocht in Bodegraven bij de brouwer daar , vandaag en morgen mag het nog , en dan wil ik eigenlijk drie weken tot kerstmis niet meer drinken , het bier wat ik nou niet opdrink bewaar ik voor kerstmis als er een reden is om te mogen zuipen is het kerstmis wel , in Belgie schijnt het vrij standaard te zijn B)
Je hoeft het niet met me eens te zijn , maar ik heb wel altijd gelijk :-)
Bedankt door: peterf

Laast bewerkt: door Marcus Cole.

Demon Alcohol 1 maand 2 weken geleden #257392

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Doe mij maar een whisky... of een glas wijn... of een biertje...
Bedankt door: peterf, signe, MarcDC

Demon Alcohol 1 maand 2 weken geleden #257403

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
AQ 41 Aspie quiz 147/200 Diagnose 5 april 2018
Bedankt door: Uridium

Laast bewerkt: door Reveur.

Demon Alcohol 1 maand 2 weken geleden #257404

• signe
  • signe's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • diagnose Asperger
  • Ontvangen bedankjes 2652

Uridium schreef :

Eén dag in de week moet dat toch kunnen? Even stoom afblazen en lekker verder gaan. Dan ben je het ook vrij snel weer kwijt, Ik doe mijn snoepdag altijd op de dag dat ik me gewogen heb.
Complimenten voor die 17 kilo! :thumbsup:

I'd rather be gardening
Bedankt door: Uridium

Demon Alcohol 1 maand 2 weken geleden #257417

Goed tot 23 december even stoppen met alcohol te drinken , ben benieuwd
Je hoeft het niet met me eens te zijn , maar ik heb wel altijd gelijk :-)

Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden