Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dit is een plek om onderwerpen rondom Asperger te starten en daarover te discussiëren.
Je kunt hier echt alles kwijt: twijfel je bijvoorbeeld over je diagnose? Wil je een spreekbeurt houden over Asperger? Wil je weten of iemand je meer kan vertellen over de samenhang tussen Asperger en ADHD? Denk je dat je kind Asperger heeft? Alle onderwerpen zijn welkom.

Onderwerp: Chaotisch hoofd

Chaotisch hoofd 1 maand 1 week geleden #258178

• signe
  • signe's Profielfoto Onderwerp Author
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • diagnose Asperger
  • Ontvangen bedankjes 2672
Marc:

De taken zijn af en ik ben over de rooie. Liever andersom; taken niet allemaal af en Signe in tact.:cheer:

Maar ja, als ik onder de bank stofzuig, zie ik een hondenspeeltje. Ik ga hem pakken en ik zie spinnenwebben. Ga de plumeau pakken en zie een kiertje bij het raam dat niet goed is afgekit. Kitten dan maar. Dat doet me eraan denken dat er iemand voor de kozijnen zou komen. Even bellen. Waar was ik ook al weer mee bezig? Oh,ja, de plumeau. Ik kan net zo goed het plafond ook even langs stoffen. Is dat ook weer klaar. Ik begin te trillen en zou eigenlijk moeten gaan zitten maar het is nog niet af.............Pffff.:(

Hetzelfde gebeurt eigenlijk 24/7 ook in mijn hoofd. Daar gaat het niet alleen over klusjes. Duizend gedachten in mijn hoofd die moeten worden gesorteerd en geanalyseerd. Dus de hele dag door een vol hoofd en niet beschikbaar voor andere dingen of personen. Dat gaat ook nog eens in gespreksvorm dus moet ik ook nog de antwoorden van de ander bedenken. Kom ik en passant iemand tegen dan is mijn hoofd zo vol dat er geen ruimte meer om die persoon om binnen te laten. Geen probleem als het af en toe eens zo is maar 24/7; daar word je best moe van.

Oh, daarom ben ik altijd zo moe....:silly:

Uiteraard probeer ik wel meer gestructureerd te zijn maar de prikkels blijven.

I'd rather be gardening
Bedankt door: peterf, Rocket

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door signe.

Chaotisch hoofd 1 maand 1 week geleden #258186

Ha, ja dat is herkenbaar.

Ik maak tegenwoordig ook een Agile planning voor mijn prive leven (met een backlog van taken, prioriteit, geschatte benodigde tijd enzo) voor de dingen die buiten de routine vallen. Ik maak er een punt van om dingen eerst op de backlog te zetten ipv "direct" op te pakken.

Het werkt voor mij en eigenlijk is dat het enige dat belangrijk is. Dat anderen dat vreemd vinden is dan maar zo.

Chaotisch hoofd 1 maand 1 week geleden #258188

• Erewhon
  • Erewhon's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2124

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Jij bent jij, en ik ben ik, jij bent niet ik, en ik ben niet jij, maar toch zijn we samen wij.

Laast bewerkt: door Erewhon.

Chaotisch hoofd 1 maand 1 week geleden #258190

Erewhon schreef :

Goede beschrijving. Soms gaan dingen zo snel dat ik niet de tijd / kans krijg om goed na te denken over een beslissing en ontstaat er een disconnect tussen wat ik zeg en wat ik denk. Zelfs als het niet te snel gaat zie ik in dat er soms een enorme heftige hoeveelheid gedachtes opkomen waar ik wel eens niet goed uit kom; zeker als ik gestressed ben en niet in 1 keer de gevolgen kan overzien wordt het heftig.
Bedankt door: signe

Chaotisch hoofd 1 maand 1 week geleden #258197

@signe...
Allemaal heel herkenbaar... Ik maak daar in mijn hoofd iets Cools van... Ik voel mij als taz van de cartoons die als een wervelwind door het huis dwaalt... Ik zet weinig prioriteiten... Zolang het maar opbrengt... En een beetje object oriented lege flesjes op de keukentafel... Papier op het eiland... Afwas op het aanrecht...
Bedankt door: signe

Chaotisch hoofd 1 maand 5 dagen geleden #258212

Altijd al geweest ik heb ook een blog aangemaakt ooit met 'mijn hoofd als trechter' , er komt gigantische veel informatie in mijn hoofd , maar het komt er vaak zo chaotische en verward ook weer uit , en dat zien mensen dan ook weer en daar gaan ze dan ook weer over klagen , niet begrijpend dat voor moeilijk is om structuur aan te maken. :dry:
Je hoeft het niet met me eens te zijn , maar ik heb wel altijd gelijk :-)

Tijd voor maken pagina: 0.265 seconden