Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dit is een plek om onderwerpen rondom Asperger te starten en daarover te discussiëren.
Je kunt hier echt alles kwijt: twijfel je bijvoorbeeld over je diagnose? Wil je een spreekbeurt houden over Asperger? Wil je weten of iemand je meer kan vertellen over de samenhang tussen Asperger en ADHD? Denk je dat je kind Asperger heeft? Alle onderwerpen zijn welkom.

Onderwerp: Chaotisch hoofd

Chaotisch hoofd 1 maand 4 dagen geleden #258217

Inderdaad heel herkenbaar. Vroeger kon ik me daar ook wel mijn voordeel mee doen, al die gedachten, ik onthield ook heel veel. Waar anderen dingen vergaten, kon ik ze nog benoemen. Nu heb ik meer last van die enorme hoeveelheid wat er binnenkomt en waar ik geen raad mee weet. Het verlamt en vermoeit, killing voor mijn wilskracht. Naarmate ik ouder word, gaat mijn energie sowieso omlaag, dus dat helpt ook al niet, nog meer doseren dus en afromen. Ik denk wel eens het is een weg naar een kluizenaars bestaan.
Diagnose: Asperger + OCPD
AS-Q 43
Bedankt door: Rocket, signe, MarcDC

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Chaotisch hoofd 1 maand 4 dagen geleden #258219

peterf schreef : Inderdaad heel herkenbaar. Vroeger kon ik me daar ook wel mijn voordeel mee doen, al die gedachten, ik onthield ook heel veel. Waar anderen dingen vergaten, kon ik ze nog benoemen. Nu heb ik meer last van die enorme hoeveelheid wat er binnenkomt en waar ik geen raad mee weet. Het verlamt en vermoeit, killing voor mijn wilskracht. Naarmate ik ouder word, gaat mijn energie sowieso omlaag, dus dat helpt ook al niet, nog meer doseren dus en afromen. Ik denk wel eens het is een weg naar een kluizenaars bestaan.

Al die gedachten, mogelijke toekomstige uitkomsten en gepieker kosten veel energie en werken verlammend. Ik noem het "Analysis Paralysis"; terwijl al die gedachten bezig zijn kan ik niets doen, geen informatie opnemen, nauwlijks spreken en in beweging komen. Sterker nog, ik slaap er ook nog eens erg slecht door als mijn hoofd zo bezig is. Het gebeurt het meest als ik teveel stress heb gehad.

Het is de reden waarom ik mediteer om mijn hoofd "leeg" te maken; gaat niet altijd goed maar het helpt wel.
Bedankt door: MarcDC

Chaotisch hoofd 1 maand 4 dagen geleden #258220

Ik vond dit een goede mantra: 'wees niet bang om traag te gaan, wees bang om stil te staan'... (van een reclame voor whisky denk ik)...

Klinkt dit voor iemand herkenbaar? Als je dan eindelijk iets nuttigs aan het doen bent, beginnen denken: zie eens, nog een geluk dat ik mij dit aantrek, want anders zou niemand anders het doen, mochten ze mij niet hebben'... ik vrees een beetje bij mezelf dat dat een schizofreen/narcissistisch trekje is, hoge eigendunk gecombineerd met een overschatten van je eigen belang in het universum.

Laast bewerkt: door MarcDC.

Chaotisch hoofd 1 maand 4 dagen geleden #258229

MarcDC schreef : Ik vond dit een goede mantra: 'wees niet bang om traag te gaan, wees bang om stil te staan'... (van een reclame voor whisky denk ik)...

Klinkt dit voor iemand herkenbaar? Als je dan eindelijk iets nuttigs aan het doen bent, beginnen denken: zie eens, nog een geluk dat ik mij dit aantrek, want anders zou niemand anders het doen, mochten ze mij niet hebben'... ik vrees een beetje bij mezelf dat dat een schizofreen/narcissistisch trekje is, hoge eigendunk gecombineerd met een overschatten van je eigen belang in het universum.

Met zelfvertrouwen is niets mis. Met iets toe willen voegen in het leven van anderen is ook niets mis. Nihilisme is ook niet iets waar je echt gelukkig van wordt.
Bedankt door: MarcDC

Chaotisch hoofd 1 maand 3 dagen geleden #258236

@Shadirion,
Ik zie dit gedrag ook in mijn schoonbroer, maar zeker in mezelf... ik vraag mij af of het wel gezond is... of je niet gelukkiger bent als je denkt als een mier: 'dit is mijn taak, ik moet dit doen, het is mijn plicht, ik denk er niet bij na, focus, … )…
maar wat weet ik eigenlijk van mieren, misschien zijn dat wel de grootste psycho-bitches (het zijn allemaal vrouwtjes)… en denken die ook constant: zie, dit kruimeltje gaat weer drie mieren voeden voor een week, en zijn ze dankbaar, nee hoor, bende ondankbaren, ik zou beter een wereldreis maken, maar ja, dan loop ik mijn bonus mis...

Laast bewerkt: door MarcDC.

Chaotisch hoofd 1 maand 3 dagen geleden #258241

Wordt je gelukkig van die overtuiging? Of niet? Het klinkt wel als een Narcissistisch trekje, maar uiteindelijk heeft iedereen wel dit soort trekjes. Tenslotte is er een "gezonde" hoeveelheid Narcissisme dat je nodig hebt in deze wereld. Mensen met te weinig Narciasistische trekjes redden het ook niet in deze wereld; te weinig is niet goed en te veel is ook niet goed.

Maar ja, wat is te weinig en wat is te veel?

Tijd voor maken pagina: 0.277 seconden