Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Asperger en werk / studie

Onderwerp: Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 3 maanden 1 week geleden #257113

Ik heb mijn interview achter de rug... Het was heel positief. Ik ga nu zeker mijn best doen om in die richting iets te vinden. Meer een projectAanpak... Ik hou van langere tijd met een enkel probleem bezig te zijn.
Bedankt door: Rocket

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 2 maanden 4 dagen geleden #257688

• Moni
  • Moni's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 11
arbeidskundigonderzoek gaat niet door. Ondertussen 2x naar Arboarts geweest, maar die gaat hier niet aan meewerken want ik ben niet ziek of ziek geweest. Anders krijgt het het karakter van een aanstellingsonderzoek en dat mag niet als je ergens al zo lang werkt. Er hangen ook juridische consequenties aan als het (te) negatief uitvalt, dan kunnen ze zeggen dat ik te weinig kan en dus... en zo kan ik van de wal in de sloot belanden, volgens hem. Is dus wel tof voor hem. Mobiliteit moet volgens hem kijken naar wat ik wel kan.
Ondertussen heeft een maatschappelijk werkster die op mijn afdeling werkt gezegd dat ze mee gaat naar de gesprekken met mobiliteit, want het is sowieso al intimiderend om alleen tegen 2 te zitten, nog afhankelijk van de inhoud van het gesprek. Daarnaast horen twee meer dan één en zij is een beetje een potige tante die de weg weet binnen organisaties.

wordt vervolgd....
Bedankt door: arjen37, MarcDC

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 2 maanden 3 dagen geleden #257695

• Divaatje
  • Divaatje's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 2494

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Als je maar lang genoeg zoekt, ga je het zoeken leuk vinden.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 1 maand 3 weken geleden #257839

• peterf
  • peterf's Profielfoto Onderwerp Author
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 184
Bij mij is de rek er uit denk ik, vandaar ook dat ik dit topic startte. Ik heb gehoren gekregen eind november dat mijn contract eindigt per 31-12. Nog 2 dagen werken. Nu mag ik thuiswerken, 2 dagen in de week en de andere 3 op kantoor. Het gaat me steeds moeilijker af. De geluiden op kantoor, de overprikkeling, het licht, de mensen, de geuren, de temperatuur. Gesprekken die ik opvang. Dit is sinds 31.12.2017 de derde keer dat mijn opdracht eindigt. Sinds november ben ik enorm veel gaan solliciteren, want ik weet dat ik nu nog in de flow zit en denk dan dat ik best weer ergens in kan doorglijden, dat kost mij het minst aan kopzorgen. Als ik straks thuiszit vanaf het nieuwe jaar, wordt het toch weer wat lastiger. In januari is het sowieso knudde, dan staat bijna alles op slot bij de werkgevers. 1 voordeel, ik mis dan wel de nieuwjaarswensen, heb ik altijd een hoop negatieve prikkels van. Dat hele toneelstuk. Ik merk dat het werk me steeds moeilijker en zwaarder valt, het levert me niets op en kost me heel veel energie, dus eigenlijk als ik thuis kom ben ik ook helemaal overprikkeld en doodmoe. Mijn kwaliteit van leven is daardoor ook navenant. Anyway, ik ga mij dus op 2 januari ziek melden, in deze gemoedstoestand kan ik niet werken, wil ik niet werken en de mensen willen me ook niet in de buurt hebben. Het versterkt het gevoel iedereen tot last te zijn en geen enkele bijdrage te kunnen leveren, geeft dus ook heel veel onrust, misschien doe ik iedereen wel een plezier als ik me gewoon terugtrek, mezelf inclusief. Ik heb me nog nooit in deze mate er niet bij horen, gevoeld, voel me echt niet op mijn plek. Afschuwelijk.
Diagnose: Asperger + OCPD
AS-Q 43

Laast bewerkt: door peterf.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 1 maand 3 weken geleden #257844

• Bernhard 1963
  • Bernhard 1963's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • DE DWAASHEID DEZER WERELD IS WIJSHEID BIJ DE MENS
  • Ontvangen bedankjes 2904

peterf schreef : Ik merk dat het werk me steeds moeilijker en zwaarder valt, het levert me niets op en kost me heel veel energie, dus eigenlijk als ik thuis kom ben ik ook helemaal overprikkeld en doodmoe. Mijn kwaliteit van leven is daardoor ook navenant.

Beste Peter, het lezen van jouw werk-gerelateerde narigheid roept bij mij weer de beelden op van toen ik nog werkbegeleider in opleiding was bij een Sociale Werkplaats. Ook het ontzettend overprikkelende nieuwjaarswens gedoe is heel herkenbaar, de maag draait me om als ik er aan denk. Daarom ben ik erg blij dat ik al weer vele jaren thuiszit met een bijstandsuitkering, dan maar arm, dan heb ik in ieder geval rust.

Ik ken jouw situatie niet maar omdat je zegt dat het werk je niets oplevert maar wel veel narigheid veroorzaakt, is het dan niet beter dat je minder, weinig of helemaal niet meer voor een baas gaat werken? Want je moet er niet onderdoor gaan met in het ergste geval een psychose tot gevolg, dan kun je beter 'thuis zitten' en om enigszins in het werkritme te blijven vrijwilligerswerk doen. Vooral omdat je zegt dat je het gevoel hebt iedereen tot last te zijn krijg ik het idee dat je al behoorlijk over je grens heen bent gegaan, toen ik doordraaide had ik dat gevoel ook heel sterk. Als het zo ontzettend veel van je vergt dan is de knoop toch maar doorhakken en een flinke stap terug doen wellicht een betere optie. Ik wens je heel veel sterkte toe voor de komende tijd en hoop van harte dat je een weg vindt om spoedig uit deze narigheid te komen.

.
Wie ons het strengst beoordeelt? Een mislukte dilettant. [verzekeringsarts]
Johann Wolfgang von Goethe
Bedankt door: peterf, signe, mishi

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 1 maand 3 weken geleden #257847

• Thor
  • Thor's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 4177
Ellende met werk en leidinggevenden..... ik heb mijn portie wel gehad. Twee jaar geleden ben ik voor mijzelf begonnen als slager wat ik van huis uit ben, maatschappelijk en financieel wel een stap terug maar moreel een grote stap vooruit.

Ik heb altijd veel en hard gewerkt, dat zit er van nature wat in denk ik. Maar wat een ellende heb ik meegemaakt, ik denk omdat ik te eerlijk ben. Ik heb altijd een leidinggevende functie gehad met veel verantwoordelijkheid in productiebedrijven en heb cijfers en problemen nooit mooier gemaakt dan ze zijn. Mijn autisme maakte dat ik nooit op de juiste manier contacten kon leggen en goed lag bij collega's en leidinggevenden ook al presteerde ik goed. Dit filmpje illustreert dat erg goed, ik kan er wel om lachen maar het maakt me ook misselijk en kwaad..........

It’s just a sign of the times, going forward in reverse… still, he who have laugh last, is just a hand in the bush

Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden