Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Asperger en werk / studie

Onderwerp: Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 1 maand 3 dagen geleden #258245

• peterf
  • peterf's Profielfoto Onderwerp Author
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 184
Veel sollicitaties heb ik de deur uitgedaan en uiteindelijk gisteren een gesprek gehad. De functie is aardig, past goed, of had goed kunnen passen kan ik beter zeggen. De functie is voor 40 uur per week. Dat is wat veel voor mij. Ik heb gemerkt dat ik 32 uur beter kan verteren. Het gesprek is goed gegaan. Wel was ik enorm bezig van te voren, de zenuwen gierden door mijn lijf en ook na het gesprek was ik compleet afgedraaid en uitgeput. 40 uur per week zonder thuiswerk, dus echt daar op kantoor. Ik merk dat ik dusdanig geknakt ben dat dit voor mij op dit moment niet is weggelegd. Mijn vrouw zegt me, dit is misschien je kans, je moet dit kunnen en je bent goed in wat je doet. Ze menen het serieus en op 52 jaar een vaste baan krijgen is misschien niet iets wat zich weer zo snel aandient. Ik besef dat ook en ik voel me daardoor nog meer bezwaard. Ik heb me niet voor niets ziek gemeld per 1 januari 2019. Omdat het niet meer ging, het elastiek was zo ver uitgerekt en nu gebroken, het zit er niet in helaas. Dit beseffende doet mij nog meer pijn. Mijn medicatie is opgehoogd en vannacht heb ik de halve nacht met hartkloppingen wakker gelegen. Ik kom kapot het bed uit en voel me waardeloos en schuldig, naar de maatschappij, naar mezelf, mijn omgeving en vooral naar mijn gezin. Voelt als opgeven, maar wat is opgeven? Ik ben al te ver gegaan waarschijnlijk. Mijn autisme-psycholoog zegt me dat ik er goed aan heb gedaan om me ziek te melden. Ze zag het bergafwaarts gaan het laatste half jaar toen ik weer 40 uur was gaan werken. Maar ja, zit ze niet te veel in mijn team. Ze kan moeilijk zeggen, kom op man, wees geen slappeling. Ik ben zo vreselijk in de war met deze gedachtes en voel me er vreselijk onder, maar ik merk dat ik niks kan op het moment. Mijn oren suizen, mijn hart bonst, mijn hoofd zit vol watten, de duizeligheid is een constante factor en een enorm vervelend gevoel van zenuwen op mijn maag is mijn standaard geworden. Constant dat getwijfel moet ik nog een poging doen of nu echt een keer aan mezelf de prioriteit geven. Ik begin zo langzamerhand te begrijpen dat het aantal aspergers dat uit het leven stapt hoger is dan gemiddeld. Af en toe vraag ik me af, hoe is het mogelijk, wat is er in hemelsnaam van me geworden.
Sorry mensen dat ik niet wat meer positief ben, maar 2019 is tot dusver klote.
Diagnose: Asperger + OCPD
AS-Q 43
Bedankt door: Frank, Divaatje, Patj

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 1 maand 2 dagen geleden #258247

• Bernhard 1963
  • Bernhard 1963's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • DE DWAASHEID DEZER WERELD IS WIJSHEID BIJ DE MENS
  • Ontvangen bedankjes 2904

peterf schreef : Ik kom kapot het bed uit en voel me waardeloos en schuldig, naar de maatschappij, naar mezelf, mijn omgeving en vooral naar mijn gezin.

De maatschappij en dan vooral de hulpverleners moeten zich naar jou toe schuldig voelen want zij hadden al lang moeten zien dat jij (vooral vanwege jouw gezin) continue over jezelf heen moet lopen en dat hou je op de lange termijn simpelweg niet vol.
Wie ons het strengst beoordeelt? Een mislukte dilettant. [verzekeringsarts]
Johann Wolfgang von Goethe
Bedankt door: Rocket

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 1 maand 2 dagen geleden #258251

• Divaatje
  • Divaatje's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 2493

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Als je maar lang genoeg zoekt, ga je het zoeken leuk vinden.
Bedankt door: arjen37, Patj, peterf, mandersp, Rocket, signe, MarcDC

Laast bewerkt: door Divaatje.

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 4 weken 2 dagen geleden #258297

• peterf
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Dank je wel Divaatje voor deze uitvoerige response. Het heeft me goed gedaan om dit te lezen. Ik weet dat wat je zegt helemaal waar is. Waar mijn gedachten en mijn gevoel uit elkaar lopen is momenteel hetgeen wat bij mij het zeer vervelende gevoel en de onrust brengt. Het is niet zo maar iets om te accepteren dat je door je autisme eigenlijk niet mee kan doen, maar tegelijkertijd beseffen dat je dit wel weet. Immers al die jaren van struggle en onbehagen zijn toch de feiten. Mijn autisme coach zegt ook dat het goed is dat ik me heb ziekgemeld. Ze zegt ook dat ik mijn autisme diagnose nog niet helemaal verwerkt heb, dat ik in een soort van rouwperiode zit. Al die mooie dingen ten spijt die het autisme brengt, oog voor detail, eerlijk en noem de competenties maar op die je een voordeel kunnen brengen. Op dit moment is dat de dingen ten positieve proberen te bekijken. Daar ben ik sowieso niet zo goed in. Ik zeg altijd ik ben een realist, althans dat denk ik altijd. Ik probeer even nergens aan te denken, het is allemaal zo warrig.
AS-Q 43
Bedankt door: Divaatje

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 4 weken 2 dagen geleden #258326

• Divaatje
  • Divaatje's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 2493

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Als je maar lang genoeg zoekt, ga je het zoeken leuk vinden.
Bedankt door: peterf

Werken als asperger, het gaat maar dan is de rek er uit. 3 weken 2 dagen geleden #258435

• peterf
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Momenteel heb ik een ziektewetuitkering aangevraagd bij het UWV. Deze is in behandeling. Mijn gedachten gaan alle kanten op. Wil ik dit, is dit wat er uiteindelijk is overgebleven. Hoe kijken andere mensen hier tegenaan. Maakt me eigenlijk niet uit, althans dat denk ik wel eens, maar toch voel ik me bezwaard. Ook omdat ik misschien zelf er op een bepaalde manier tegen aan kijk, al is dit ook niet mijn 100% overtuiging. Het is zo moeilijk allemaal. Ik heb een heel klein stukje rust in de gedachte dat was ik in loondienst dat ik dan nu ook ziek thuis zou zitten. Burn out, het is een mode woord, maar voor mij voelt het wel zo.Letterlijk uitgeblust en nauwelijks in staat om gehoor te geven aan de energie die het kost om gewoon wakker te zijn. Afschuwelijk. Iedere dag hoofdpijn van de spanning. Ik tril als een rietje van de zenuwen. Afgelopen zaterdag op de snelweg de auto langs de kant gezet. Het werd me allemaal te veel. Ik had het gevoel dat ik wegviel, alsof ik flauw kon vallen, hartkloppingen en benauwd. Mijn vrouw zat naast me en zag het gebeuren. Die schrok zich wild. Zij heeft verder gereden. Binnenkort naar de cardioloog om een en ander te onderzoeken en uit te sluiten. 5 jaar geleden hebben ze een hartruis geconstateerd die onder controle moest blijven. Niet gedaan natuurlijk, maar nu op aandringen van mijn vrouw toch maar weer aangeslingerd.
Ik heb een assessment test moeten doen voor een functie waar ik op gesolliciteerd had. Die job voor 40 uur. Die was pittig zei men, de praktijk leerde dat deze 4 van de 5 mensen hem niet haalde. Men zei ook, al haal je hem niet dan zegt dat nog niets, of je moet niets goed hebben dan is het een ander verhaal. Het goede of vervelende is, dat ik hem wel heb gehaald, het resultaat was goed en ik vermoed de interesse van het bedrijf daardoor nog verder aangewakkerd. Zou ik me in goede doen voelen dan had dit zeker een leuke kans geweest, maar dat is het nu, ik ben in belabberde staat en ik zie niet dat dit beter word. Ik zal een modus moeten vinden om de spanning en stress te verminderen en ik ben bang dat die modus betekent alles afromen en veel rust en weinig prikkels, m.a.w. dat is geen baan van 40 uur die daar bij past.
Donderdag weer naar mijn psycholoog en daar kijk ik naar uit.
AS-Q 43

Laast bewerkt: door peterf.
Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden