Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Asperger en werk / studie

Onderwerp: Hoeveel mensen met autisme hebben werk?

Hoeveel mensen met autisme hebben werk? 2 maanden 2 weken geleden #257381

• Divaatje
  • Divaatje's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 2493

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Als je maar lang genoeg zoekt, ga je het zoeken leuk vinden.
Bedankt door: Patj, peterf

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Hoeveel mensen met autisme hebben werk? 2 maanden 2 weken geleden #257389

Ik ben inmiddels 6 jaar afgekeurd en heb gelukkig een goede WIA uitkering. Jammer genoeg ben ik nog steeds maar 80-100% afgekeurd en niet 100 dan had ik een iets hogere uitkering gehad en wat nog belangrijker voor mij is dan hoefde ik ook niet meer bang te zijn voor herkeuringen. Ik ben namelijk als de dood ooit nog eens goedgekeurd te worden. Niet omdat ik niet zou willen werken want in principe wil ik dat heel graag omdat het leven nogal leeg als je niets te doen hebt. Maar in de vele jaren die ik wel gewerkt heb, heb ik heel veel problemen gekend met leidinggevende. Ik heb het nooit veel langer dan 2 jaar uitgehouden bij een werkgever voordat de bom barstte. Meestal al ruim binnen 2 jaar.

Enkel bij mijn laatste werkgever ben ik 5 jaar in dienst geweest. Maar dat was in principe maar een jaar dat dat goed ging. Het tweede jaar ging het al bergafwaarts en het derde jaar hebben ze alles geprobeerd mij eruit te werken. Ik was bleek al snel gewoon op na zoveel verschillende mislukte baantjes en had de kracht en energie niet meer weer voor iets nieuws te gaan.. De laatste twee jaar heb ik volledig in de ziektewet doorgebracht waarbij mijn werkgever er werkelijk alles aan deed mij te kunnen wippen. Maar in de ziektewet ben je beschermd en ze konden geen arbo/verzekeringsarts vinden die mij gezond wilde verklaren. Dat dat geen onzin was bleek toen ik gekeurd moest worden voor de WIA de arts van het UWV had vijf minuten nodig om de verklaring van mijn toenmalige psychiater te lezen om mij af te keuren. Sindsdien heb ik een paar schriftelijke vragen gekregen en een telefonisch gesprek met een verzekeringsarts.om te zien hoe het op dat moment met mij was. Het was tot nu toe nog geen reden mij op te roepen voor een herkeuring.

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik geen betaalde baan kan/zal vinden maar hoop toch nog eens ooit iets nuttigs te kunnen doen.
Bedankt door: peterf

Hoeveel mensen met autisme hebben werk? 2 maanden 1 week geleden #257547

• Divaatje
  • Divaatje's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 2493

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Als je maar lang genoeg zoekt, ga je het zoeken leuk vinden.

Hoeveel mensen met autisme hebben werk? 2 maanden 1 week geleden #257567

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Probeer altijd jezelf te blijven
  • Ontvangen bedankjes 1206
Ik kwam vandaag een interessant artikel hierover tegen op de site van RTL nieuws.

www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/451407...tter_impression=true
"Haal het maximale uit het leven omdat het leven ook het maximale uit jouw haalt"
Bedankt door: Divaatje

Hoeveel mensen met autisme hebben werk? 2 maanden 1 week geleden #257569

• Bernhard 1963
  • Bernhard 1963's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • DE DWAASHEID DEZER WERELD IS WIJSHEID BIJ DE MENS
  • Ontvangen bedankjes 2904

Frank schreef : Ik kwam vandaag een interessant artikel hierover tegen op de site van RTL nieuws.

Altijd interessant zo'n bericht, maar helaas wel weer met de belachelijke mededeling dat 28% van de mensen met autisme werk heeft, zonder de toevoeging "slechts", verder geen woord over die 72% thuiszitters.

"Beter ruim een kwart ei dan een voor bijna driekwart lege dop?"

Nog even en ik ben de allereerste geradicaliseerde autist, ik verwens de NVA met haar afgestompte mooie praatjes. :evil:

.
Wie ons het strengst beoordeelt? Een mislukte dilettant. [verzekeringsarts]
Johann Wolfgang von Goethe
Bedankt door: peterf

Laast bewerkt: door Bernhard 1963.

Hoeveel mensen met autisme hebben werk? 2 maanden 1 week geleden #257573

Vandaag een oeverloze discussie gehad met drie collega's waarbij de vraag was waarom bepaalde logica niet al in januari maar pas in maart kan opgeleverd worden. Iedereen had een mening...
De conclusie was dat we rekening moesten houden met de interdependencies en de nood aan testen en de complexiteit van de materie...
Toen vroeg ik of iemand eigenlijk wist wat die drie dingen voor die bepaalde logica eigenlijk juist inhield... en niemand wist dat... rare jongens die collega's. Ik wist dat wel, en daarom was het voor maart gepland...

Tijd voor maken pagina: 0.295 seconden