Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Dyspraxia

Dyspraxia 3 maanden 19 uren geleden #257776

• Marcus Cole
  • Marcus Cole's Profielfoto Onderwerp Author
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ranger One
  • Ontvangen bedankjes 1795
Ik kan me ook niet met alles identificeren , ik weet niet helemaal of ik niet instinctief aangeleerd kon krijgen , ik weet wel dat ik weleens enorm creatief kon zijn , verder ben ik altijd gigantisch onhandig geweest , ik zat inderdaad niet elke week bij de EHBO of bij de dokter maar het uitte zich op andere manieren , ik had wel moeite met trappen lopen , dat weet ik wel , lange smalle trappen nog steeds trouwens , ik was gisteren op een locatie waar ik naar de WC toe moest via zo'n trap en dat was toch even slikken ...

Ik heb als kind op logopedie les gezeten , weet niet waarom , en mijn moeder weet het ook niet meer , maar kan het met wel herinneren , ik heb op fysiotherapie gezeten , over witte lijntjes lopen , lukt me nog steeds niet , en ik zit mijn voeten nog steeds schots en scheef , de kleermakerzit is me wel geluk na veel oefenen ...

Met Sport en Spel ben ik altijd belabberd in geweest bij scouting hadden we altijd sport en spel weekend , en daar eindigde ik bij de laatste drie elk jaar , maar rennen was ik nog enig zins goed en fietsen was ik ook goed in , ik kan me wel herinneren dat ik weliswaar regelmatig , nog steeds struikel , maar vaak op een paar schaafwonden na was het niet ernstig , een keer heb ik mijn knie flink bezeert dat kan ik me wel herinneren ...

Ik kan me niet herinneren dat ik echt moeite had met instructies op te volgen , wel dat mensen letterlijk dingen tegen mij moest zeggen volgens mij , onthouden , op korte termijn ben ik echt een gigantische ongestructereerd warhoofd , maar op lang termijn sta ik weleens te kijken hoe ik dingen nog steeds kan onthouden ...

Sterker nog ik moet echt voor alles een vaste plaats hebben , anders raak ik het binnen no time kwijt ...

Al ik slecht was met sport en spel , was ik bijvoorbeeld heel erg goed in navigeren , ik was heel erg goed met het kompas en routes , daar in tegen knopen leggen , heb bij scouting gezeten , is me nog nooit echt gelukt ...

Ik heb inderdaad wel moeite met concentratie , en heb gigantische veel last van faalangst , iets wat eigenlijk nog een stukje erger is geworden door verkeerd schoolsysteem , en verkeerde richtingen en wat in mijn beleving voor het grootste gedeelte heeft gezorgd dat ik in de WAJONG en bij de SW ben terecht gekomen , had ik minder last van mijn faalangst gehad , had ik in theorie gewoon regulair hebben kunnen werken als ik nou kijk ...

Ik zag ook dat het aansluit op andere gedrags en leerstoornissen ...
Je hoeft het niet met me eens te zijn , maar ik heb wel altijd gelijk :-)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Dyspraxia 3 maanden 8 uren geleden #257788

• Bernhard 1963
  • Bernhard 1963's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • DE DWAASHEID DEZER WERELD IS WIJSHEID BIJ DE MENS
  • Ontvangen bedankjes 2920

Marcus Cole schreef : Met Sport en Spel ben ik altijd belabberd in geweest bij scouting hadden we altijd sport en spel weekend , en daar eindigde ik bij de laatste drie elk jaar , maar rennen was ik nog enig zins goed en fietsen was ik ook goed in , ik kan me wel herinneren dat ik weliswaar regelmatig , nog steeds struikel , maar vaak op een paar schaafwonden na was het niet ernstig , een keer heb ik mijn knie flink bezeert dat kan ik me wel herinneren ...

Ik kan me niet herinneren dat ik echt moeite had met instructies op te volgen , wel dat mensen letterlijk dingen tegen mij moest zeggen volgens mij , onthouden , op korte termijn ben ik echt een gigantische ongestructereerd warhoofd , maar op lang termijn sta ik weleens te kijken hoe ik dingen nog steeds kan onthouden ...

Sterker nog ik moet echt voor alles een vaste plaats hebben , anders raak ik het binnen no time kwijt ...

Al ik slecht was met sport en spel , was ik bijvoorbeeld heel erg goed in navigeren , ik was heel erg goed met het kompas en routes , daar in tegen knopen leggen , heb bij scouting gezeten , is me nog nooit echt gelukt ...

Wat het hierboven staande betreft en je de enige niet, voor mij is het helaas allemaal ontzettend herkenbaar. :pinch:

.
Wie ons het strengst beoordeelt? Een mislukte dilettant. [verzekeringsarts]
Johann Wolfgang von Goethe

Dyspraxia 2 maanden 3 weken geleden #257801

Instructies opvolgen was (en is) ook zo’n dingetje bij m’n dochter. Ze staat altijd achteraan in de klas en doet de rest gewoon na.
Zie haar nog staan aan de rand van het zwembad met afzwemmen voor c. De badmeester was aan het uitleggen en zie dat het bij haar niet aan komt. Iedereen duikt in het water. Zij er snel achteraan. Alleen de opdracht was niet boven komen maar gelijk een eind doorzwemmen onder water. Zij komt boven kijkt om zich heen en floep weer onder water en verder zwemmen :laugh: :laugh:
Ze mocht het toen nog een keer overdoen en gelukkig alsnog haar diploma gehaald.
AQ 41 Aspie quiz 147/200 Diagnose 5 april 2018

Dyspraxia 2 maanden 3 weken geleden #257810

• Moni
  • Moni's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 12
heel herkenbaar, ik heb zowel moeite met grove als fijne motoriek en dit viel al op op jonge leeftijd. Werd op mijn 4e onderzocht en men dacht dat het een kleine hersenbeschadiging, maar ik weet dus sinds enkele jaren dat dit het niet is, de neuroloog kon nl. op de mri-scan niets ontdekken.
Ik heb er niet zo'n last van met werk omdat ik administratief-secretarieel werk doe, maar voor een heleboel ander werk zou ik onvoldoende scoren. En thuis doe ik want ik kan op mijn eigen tempo en besteed ik sommige kluswerkzaamheden liever uit.

Dyspraxia 2 maanden 3 weken geleden #257829

• Marcus Cole
  • Marcus Cole's Profielfoto Onderwerp Author
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ranger One
  • Ontvangen bedankjes 1795
Grappig zoiets dachten ze bij mij op mijn 7e of 8e toen met ik met mijn ouders naar het Radboud toe ging , maar de MRI scan toen kwamen ze achter helemaal niks , en ik kon gewoon op de school blijven waar ik opzat.

Ik kan me trouwens wel een paar keer herinneren dat ik inderdaad schijnbaar niet helemaal begreep wat ik moest doen , op mijn zestiende of zeventiende eens aan het kanoeen met scouting toen een buurtgenootje zich erg zat te irriteren dat ik niks deed , terwijl dat niet helemaal de bedoeling was :dry: , ik kan me ook herinneren dat ik eens bij school corvee , ook schijnbaar niet helemaal begreep hoe ik een bezem moest vasthouden ter hillariteit van een stel meiden in de klas ...

Als ik dat nou terug zie met dat lijstje zie ik er best wel wat herkenning in.
Je hoeft het niet met me eens te zijn , maar ik heb wel altijd gelijk :-)

Dyspraxia 2 maanden 3 weken geleden #257831

• Bernhard 1963
  • Bernhard 1963's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • DE DWAASHEID DEZER WERELD IS WIJSHEID BIJ DE MENS
  • Ontvangen bedankjes 2920

Marcus Cole schreef : ...ik kan me ook herinneren dat ik eens bij school corvee , ook schijnbaar niet helemaal begreep hoe ik een bezem moest vasthouden ter hillariteit van een stel meiden in de klas...

:laugh:

.
Wie ons het strengst beoordeelt? Een mislukte dilettant. [verzekeringsarts]
Johann Wolfgang von Goethe

Laast bewerkt: door Bernhard 1963.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden